H+H vuosikertomus 2019

11.maaliskuuta 2020 03:25 ET | lähde: H+H International A/S

h+H vuosikertomus 2019

”olen erittäin tyytyväinen 2019, jolloin H+H saavutti yhtiön historian korkeimman käyttökatteen. 539 miljoonan Tanskan kruunun käyttökate oli 31 prosenttia suurempi kuin viime vuonna.”, sanoo toimitusjohtaja Michael T. Andersen. ”Vuoden 2019 vahvaa tulosta ovat tukeneet Saksassa ja Puolassa ostettujen liiketoimintojen myötä kasvanut hinnoitteluvoima, mittakaavaedulliset suotuisat tuotantopanoskustannusten olosuhteet ja yleinen hyvä markkinakysyntä.”

• vuoden 2019 taloudellinen tulos oli erittäin tyydyttävä. Liikevaihto kasvoi 13%, koska kysyntä, hinnoittelu ja tuotannon tuotanto olivat yleisesti vahvoja kaikilla markkinoilla. Orgaanisen liikevaihdon kasvu oli 6 prosenttia tuoreen ohjeistuksen mukaisesti. Yhdessä operational excellence initiatives-aloitteiden kanssa tämä johti 539 miljoonan Tanskan kruunun (EBITDA) ja 366 miljoonan Tanskan kruunun (EBIT before special erät) nousuun, jotka molemmat olivat tuoreen ohjeistuksen mukaisia.
  • vuoden 2019 neljänteen neljännekseen verrattuna vaikuttivat korkeammat hinnat, joita kompensoivat pienemmät volyymit, pääasiassa Borough Greenin tehtaanuudistuksen seurauksena Yhdistyneessä kuningaskunnassa vuonna 2018 ja pienemmät volyymit Saksassa ja Puolassa vuonna 2019. Liikevoitto ennen erikoiseriä kasvoi 17 miljoonaa Tanskan kruunua viime vuoteen verrattuna pääasiassa Venäjään liittyvien käyttöomaisuuden 20 miljoonan Tanskan kruunun arvonalentumisen vuoksi vuoden 2018 neljännellä neljänneksellä.
  • 2019 pääpaino oli integraatiotoiminnassa Saksassa, mutta H+H teki myös kaksi bolt-on-yrityskauppaa Saksassa, jossa viimeinen yrityskauppa päättyi 14.1.2020. Yritysostot olivat 120 miljoonaa Tanskan kruunua (EV). Lisäksi lokakuussa 2019 konserni luopui Venäjän liiketoiminnasta 96 miljoonan Tanskan kruunun (EV) hinnalla Euroopan ydinmarkkinoita koskevan strategisen painopisteen mukaisesti. Kaupan yhteydessä p&L kirjattiin kertaluonteinen 121 miljoonan Tanskan kruunun valuuttavaranto, joka ei vaikuta omaan pääomaan.
  • vuodelle 2020 H+H: n markkinoilla odotetaan edelleen korkeaa aktiivisuustasoa, mutta yleinen näkyvyys vuoden 2020 jälkipuoliskolla on heikko. Kilpailun odotetaan lisääntyvän Puolassa ja kapasiteettirajoitusten lisääntyvän Saksassa (AAC) ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa, ja tuotantopanosten kustannusten siirtämisen odotetaan vaikuttavan negatiivisesti tuottoihin.

Selected financial highlights for 2019

DKK million 2019 2018 Q4 2019 Q4 2018
Revenue 2,840 2,523 625 660
Organic growth 6% 18% (7%) 30%
Gross margin before special items 31% 27% 31% 28%
EBITDA before special items 539 410 104 110
EBIT before special items 366 228 60 43
EBITDA margin before special items 19% 16% 17% 17%
EBIT margin before special items 13% 9% 10% 7%
Return on invested capital 20% 10% 20% 10%
NIBD/EBITDA ratio before special items 0.8 1.3 0.8 1.3
Erikoiserät 8 8 26 vapaa kassavirta 264 (603) 104

näkymät vuodelle 2020

• liikevaihdon kasvun ennen yritysostoja ja-myyntejä paikallisissa valuutoissa mitattuna odotetaan olevan -2 — 2%.
  • liikevoiton ennen erikoiseriä odotetaan olevan 300-360 miljoonaa Tanskan kruunua.
  • investointien odotetaan olevan 140-180 miljoonaa Tanskan kruunua ilman yritysostoja, divestointeja ja IFRS 16: n vaikutusta, mukaan lukien investoinnit CSU: n tuotantolinjan perustamiseksi Gdanskin lähelle Puolaan.

Investor teleconference

h+h International A / S järjestää 11.3.2020 klo 10.00 CET. Voit osallistua konferenssipuheluun katso lisätietoja alla.

neuvottelupuhelu on saatavilla osoitteessa: https://hplush.eventcdn.net/2019fy/

sijoittajia ja analyytikkoja pyydetään osallistumaan puhelimitse: +45 78 15 01 08 (Tanska), + 44 33 33 00 92 68 (Yhdistynyt kuningaskunta) ja Yhdysvallat +1 833 526 8382

katso liitteenä pdf vuoden 2019 Vuosikertomuksen täydellinen versio.

Kent Arentoft Michael t Andersen
hallituksen puheenjohtaja toimitusjohtaja

lisätietoja:

toimitusjohtaja Michael t Andersen, talousjohtaja Peter Klovgaard-Jørgensen tai IR-johtaja Cristina Rønde Hefting puhelimitse +45 35 27 02 00

Vastuuvapauslauseke

Tämä asiakirja sisältää tulevaisuuteen suuntautuvia lausumia. Tällaisiin lausumiin liittyy riskejä ja epävarmuustekijöitä, koska monet tekijät, joista H+H International A/S ei voi vaikuttaa niihin, voivat aiheuttaa sen, että tosiasiallinen kehitys ja tulokset poikkeavat olennaisesti tässä asiakirjassa esitetyistä odotuksista. H+H International A/S ei ole missään tapauksessa vastuussa mistään välittömistä, välillisistä tai välillisistä vahingoista tai muista vahingoista, jotka johtuvat käytön, tietojen tai voittojen menetyksestä, olipa kyse sopimuskanteesta, huolimattomuudesta tai muusta toimesta, joka johtuu tämän asiakirjan tietojen käytöstä tai sen yhteydessä.

H+H: n ydintoimintaa on seinärakennusmateriaalien valmistus ja myynti, jonka liikevaihto vuonna 2019 oli 2,8 miljardia Tanskan kruunua. Päätuotelinjoja ovat asuinrakennusten uudisrakennussegmentissä käytettävät lentobetonilohkot ja kalsiumsilikaattiyksiköt. H + H: lla on pohjois-ja Keski-Euroopassa 29 tehdasta, joiden vuosittainen kokonaistuotanto on yli 4 miljoonaa kuutiometriä, ja se on johtava asema useimmilla markkinoillaan. H + H: lla on yli 1 600 työntekijää ja se on listattu Nasdaq Kööpenhaminassa.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.