Bighorn Mountain Wild And Scenic Trail Runs

Kurs Høydepunkter

kurset er en ut-og-tilbake kurs med utgangspunkt i 100 mil kurs På Tongue River Canyon road ca 1,25 miles Fra Tongue River Canyon trailhead of trail # 25 og ca 3,5 miles fra dayton På Tongue River fishing access parkeringsplass. Tilgang til start vil være langs Tongue River Canyon road Fra Dayton. Løperne vil fortsette vestlig langs grus Tongue River Canyon road Til Tongue River Canyon trailhead av trail #25. Deltakerne vil da stige Opp Tongue River Canyon på sti #25 for å klatre ut av canyon på en kryssende sti Til Horse Creek Ridge. Løpere vil stige ned I Sheep Creek drenering på trail crossing Sheep Creek for å få tilgang til 4-wheel drive Road # 198 . De vil gå foran vestlig i Sheep Creek drenering langs sti og 4-hjulsvei #201 til tilgangsvei # 168 (Freeze Out Road) på Hodet Av Camp Creek. Crossing road # 168, de vil stige Ned Camp Creek drenering på sti og grusvei # 168 til krysset mellom 4-wheel drive road # 149 med road # 168 (Leder Av Dry Fork). Deltakerne vil deretter gå Ned Dry Fork drenering langs 4-wheel drive road # 149 til krysset med trail #4 (Dry Fork Trail) Ved Miller Creek. De vil fortsette nordover på sti # 4 for å krysse Little Bighorn River gangbro i krysset mellom sti # 4 med sti # 50 (Little Bighorn Trail). Fra det punktet (Little Bighorn River gangbro), løperne vil stige Opp Little Bighorn River drenering på sti #50 crossing road #14 (Devil ‘ S Canyon Road) og stige Ned Porcupine Creek drenering på sti til turn-around punkt På Jaws Trailhead. Løperne vil deretter returnere i motsatt retning på samme kurs til startpunktet I Tongue River Canyon. Fra det punktet, løpere vil fortsette å stige grus Tongue River Canyon veien til mål På Scott Park I Dayton.

52 mile kurset begynner På Jaws Trailhead og fortsetter østlig på sti ca 1,5 miles hvor den krysser Forest Service Road #14 (Devils Canyon Road). På dette punktet, stien blir trail # 50 (Little Horn Trail) og begynner å stige ned I Little Horn drenering. Her er hvor du starter eventyret ditt pa den originale Little Horn Trail # 50. Stien krysser flere små bekker som du slippe Inn Willow Creek deretter Duncum Creek drainages. Panoramautsikt og fantastiske hav av wildflowers hilser deg når stien går ned i Vognboksen drenering.
etter slippe ca 1000 fot i 8 miles VÅREN MARSH Hjelpestasjon #1 venter din ankomst. Forsyningene er begrenset der, da det kun er tilgjengelig til fots, så alle forsyninger er pakket inn. Når stien går Ned I Little Bighorn Canyon Til Leaky Mountain Creek, kan du merke et skilt om 150 meter etter å ha krysset Leaky Creek. På dette skiltet sving og se til venstre, og du vil se hvorfor det var riktig kalt Leaky Mountain. Som du ned dypere inn i canyon utmerket utsikt er gis av de nedre delene Av Little Bighorn Canyon og samløpet Av Dry Fork Canyon kommer inn fra sør. En annen begrenset hjelpestasjon kalt NARROWS Aid Station # 2 på 5500 fot og 15 miles inn i kurset venter på din ankomst. Fortsetter ned TIL FOTEN BRIDGE Hjelpestasjon # 3 på 18 miles og 4200 fot finner du drop bag på fullt utstyrt hjelpestasjon. Det anbefales å ha tørre sokker og sko i drop bag her. Etter å ha krysset Fotbroen, begynner du en stor klatre opp Den Tørre Gaffelen som når BEAR HUNTING CAMP Aid Station # 4 ,en begrenset hjelpestasjon på mil 21 1/2 og ca 6300 fot. Kurset nivåer deretter litt til KERNS COW CAMP Aid Station # 5 på 28 miles og ca. 6800 fot. Dette er kurskrysset hvor du blir med på 50 Km kurset. Du vil fortsette sammen klatre OPP TIL HODET PÅ DRY FORK Hjelpestasjon # 6 på mil 34 og ca. 7650 fot. Dette er din andre og siste drop bag cache. Etter å ha forlatt hjelpestasjonen fortsetter kurset Opp Freeze out road, etter stier og en grusvei cresting På Camp Creek Ridge på 8.100 fot. Det går deretter ned I Sheep Creek drenering til 7.300 fot på en firehjulsdrift vei. Etter å ha kjørt ca 5,5 miles Fra Dry Fork station kommer du til den fullt utstyrte UPPER SHEEP CREEK aid station (39 Mile Checkpoint). Neste er toppen Av Horse Creek Ridge på 8000 fot, etter stier og primitive firehjulstrekkveier, som deretter vil slippe deg inn I Tongue River Canyon. LOWER SHEEP CREEK aid station på mile 44 1/2 og 5025 fot, er et godt sted å fylle flasker før du går inn i den noen ganger varme canyon nedenfor. Fortsetter VIDERE TIL TONGUE RIVER aid station på mile 46 1/2 og ca 4225 fot vil du forlate stien og kjøre på en relativt flat grusvei for resten av avstanden. På ca mile 49 er den endelige hjelpestasjon, HOMESTRETCH hjelpestasjon. Fortsett videre og akkurat som du går inn I Dayton du vil krysse Tongue River på en rustikk gangbro. Løpere deretter krysse Highway 14 og fortsette inn i byen gjør en venstre inn på 3rd street. Gå ett kvartal og ta til venstre på Broadway og Inn I Scott Park hvor MÅL venter på deg.

32m kurset begynner like over HODET PÅ DRY FORK aid station og fortsetter nordover og til venstre klatring ca 500 fot opp 4-hjulet stasjonen veien. Panoramautsikt i alle retninger vil hilse på deg når du følger åsen Til Riley Point. Hvis du ser ned til venstre du ser På Dry Fork Drenering der senere vil du bli med på 50 mil kurs for resten av løpet. På ca 6 miles faller kurset bratt for En kilometer inn I Miller Creek før de når COW CAMP AID STATION, på mil 7 og 6750 fot. Det er her du blir med på 52 mil kurs.Hjelpestasjonen er fullt utstyrt for 6 mile gradvis klatre tilbake TIL HODET PÅ DRYFORK hjelpestasjon på mile 14. Etter å ha forlatt hjelpestasjonen fortsetter kurset Opp Freeze out road, etter stier og en grusvei cresting På Camp Creek Ridge på 8.100 fot. Det går deretter ned I Sheep Creek drenering til 7.300 fot på en firehjulsdrift vei. Etter å ha kjørt ca 5 Miles Fra Dry Fork station vil nå fullt utstyrt UPPER SHEEP CREEK aid station (18 mil Sjekkpunkt) . Neste er toppen Av Horse Creek Ridge på 8000 fot, etter stier og primitive firehjulstrekkveier, som deretter vil slippe deg inn I Tongue River Canyon. Fortsetter VIDERE TIL TONGUE RIVER aid station på mil 26.2 og ca 4375 fot vil du forlate stien og kjøre på en relativt flat grusvei for resten av avstanden. På ca mile 29 er den endelige hjelpestasjon, HOMESTRETCH hjelpestasjon. Fortsett videre og akkurat som du går inn I Dayton du vil krysse Tongue River på en rustikk gangbro. Løpere deretter krysse Highway 14 og fortsette inn i byen gjør en venstre inn på 3rd street. Gå ett kvartal og ta til venstre på Broadway og Inn I Scott Park hvor MÅL venter på deg.

18m kurset begynner på det angitte parkeringsområdet over HODET på DRY FORK aid station og fortsetter Opp Freeze out road, etter stier og en grusvei cresting På Camp Creek Ridge på 8,100 fot. Det går deretter ned I Sheep Creek drenering til 7.300 fot på en firehjulsdrift vei. På ca 4 1/2 miles kommer du til fullt utstyrt UPPER SHEEP CREEK aid station. Neste er toppen Av Horse Creek Ridge på 8000 fot, etter stier og primitive firehjulstrekkveier, som deretter vil slippe deg inn I Tongue River Canyon. Fortsetter VIDERE TIL TONGUE RIVER aid station på mil 12 1/2 og ca 4375 fot vil du forlate stien og kjøre på en relativt flat grusvei for resten av avstanden. På ca mile 15 er den endelige hjelpestasjon, HOMESTRETCH hjelpestasjon. Fortsett videre og akkurat som du går inn I Dayton du vil krysse Tongue River på en rustikk gangbro. Løpere deretter krysse Highway 14 og fortsette inn i byen gjør en venstre inn på 3rd street. Gå ett kvartal og ta til venstre på Broadway og Inn I Scott Park hvor MÅL OG piknik gala venter på deg.