Daytripper: Øst Austin

Øst Austin2

Austin Er ikke fremmed FOR DAG-trippin’. Men mens reisende i det siste kan ha stoppet sine undersøkelser vest For Interstate 35, I løpet av de siste årene Austin East Side har blitt et populært reisemål i seg selv. Og det er ikke vanskelig å se hvorfor—historiens ikoniske, kulturen er rar, og stemningen er avslappet, noe som gjør for en funky dagstur!

Kontakt Austin-Konvensjonen & Besøksbyrå på 800/926-2282.

Chet Garner er vert for daytripper® reiseshow på PBS. For å se East Austin episode besøk thedaytripper.com.

8 a. m.: jeg startet turen min ved å ta sykkelen min og ta en naturskjønn tur gjennom McKinney Falls State Park. Til tross for å være svært nær flyplassen, føles denne parken som om Den er tucked away i De fjerne delene Av Texas med bare sporadisk drone av et overliggende fly for å minne deg på noe annet. Veldig snart fant jeg meg selv stirrer på parkens fosser langs Onion Creek. Heldigvis hadde jeg tatt min badedrakt for nettopp en slik anledning og due i.

10:30 a. m.: Klar For en pick-me-up, dro jeg inn i byen Til Cuvé Kaffebar for litt ekstra energi. Jeg bestilte en frokost taco og et glass av deres signatur «Svart Og Blå» cold-brew kaffe helles fra en øl trykk. Min kaffe var kremet som et fatøl, men søt, gjør for en himmelsk kombinasjon for å holde meg i bevegelse.11:30: Klar til å gå på den «rare» siden, dro jeg til Museum Of Natural And Artificial Ephemerata inne i Hjemmet Til Jen Og Scott Webel(kun avtale). «Ephemerata» betyr ting som er ment å bli kastet bort. Jeg «oohed» på Det som sies Å Være Marilyn Monroes siste sigarett (komplett med rød leppestift flekk) og «ahhed» på En lås Av Elvis ‘ hår. Men da historiene ble fremmede og fremmede (Yetis, narwhal tenner, sjakaloper…), begynte jeg å føle meg som om jeg var en del av en utstilling selv, og elementene hadde kommet for å se meg. Jeg trengte litt frisk luft.1:30 p. m.: Det er ingen roligere eller renere park i Austin enn Texas State Cemetery. Jeg tok en håndholdt lyd tur og gikk rader og rader med gravsteiner som jeg lyttet til de fantastiske historiene Om Texans som har kommet før meg. Fra politikere som Barbara Jordan til soldater Som Chris Kyle, ble jeg enda mer stolt over Å ringe Texas hjem. Mest imponerende var graven til» Texas ‘ Far » Selv, Stephen F. Austin, hvis statue står høyt over landskapet mens han undersøker sitt adopterte hjemland.

3: 30 p. m.: Ivrig etter mer historie, dro jeg til det franske Legasjonsmuseet, som sitter inne i Et av De eldste boliger I Austin, bygget i 1841 for Alphonse Dubois, den franske chargé d ‘ affaires Til Republikken Texas. Jeg vandret gjennom rommene og forestilte meg hvordan livet var som en fransk diplomat på Texas-grensen. Det ville absolutt ikke vært den fantastiske utsikten over sentrum som vi nå ser fra museets gårdsplass.

5 p. m.: Føler behovet for å blåse gjennom litt adrenalin, jeg ledet TIL MYLO Hinder Fitness. Dette utendørs treningsstudioet består av flere hinderløyper som brukes til å trene idrettsutøvere til løp som Tough Mudder eller Spartan Race. Heldigvis er det også åpent for folk som bare trenger å blåse av litt damp. Etter noen timer klatring tau, skalering vegger, og kaste spyd, jeg var tilbake til min gamle selv igjen.7 p. m.: I Løpet Av De siste årene Har East Austin opplevd en eksplosjon av nye restauranter, inkludert mange på hjul. Til middag, jeg bestemte meg for å prøve ut en Av sine beste, Thai Kun På Whisler, tilbyr autentisk Thai gatemat på terrassen på cocktailbaren. Min «foss svinekjøtt» slo meg som en smakfull slag i ansiktet. Før jeg visste ordet av det, jeg var tilbake i kø og bestiller hele menyen.Etter en dag med å studere Texas historie, svømme under fosser, spise Thai mat og beundre Elvis ‘ hår, slo det meg endelig hvorfor folk elsker East Austin så mye. Det spiller ingen rolle om du er en kunst aficionado, en jock, en foodie, en historie nerd, eller bare en» weirdo » tripper-du er sikker på å passe rett inn. Så om du følger mine fotspor eller smi din egen vei, håper jeg å se deg på veien.